اختصاصی مازندمجلس: اربعین، کنگره جهانی آزادیخواهی، صلحاندیشی، عدالتجویی، کمالطلبی و عروج عقلانی همه اَبناء بشری بر محور متین امامت و اصل اصیل ولایت و بر مشهد و قِدَم طریق قَویم حسینی(ع) است، چرا که «اِنَّ الحُسین مِصباح الهُدی وَ سَفینَة النِّجاة». طریقت اربعین حسینی(ع) بر سیره عرفان عملی عقیلهی علویِ فاطمی هاشمی زینب(س)- در ظلّ ولایت آدمِ ائمه(ع)- شامل تنِ خسته، دهانِ بسته، دلِ شکسته، روح ذلّتناپذیر و عزّتمندانه بر محور«جمالبینی توحیدی» میباشد، که در واقع تحفه اَقوم نفس محمدی(ص) به رهآوردِ ادبِ مَعَ النَّبیِّ کوی ولای حسینی(ع) برای عروج اُمت محمدی(ص) در همیشهی تاریخ بشریت است. و بر اساس کلام سامی نبی(ص) که فرمودند: «اِنَّ لِقَتلِ الحُسین حَرارة فی قُلوب المومنین لاتَبردا اَبَدا» این حرارت نارُاللّهی متجلّی از طور سینای حسینی(ع) آن چنان جذبه محبت نفسِ وَلَویِ حسینی(ع) را بر دل و جان سالک اربعین میزند که اگر گوشِ دل و چشمِ جان باز شود جز حسین(ع) در مُلک و ملکوت نمیشنود و نمیبیند. بنیوش از کوثر ولایت حضرت استاد عظیمالشَّانم، تجلی اعظم علوم اهلبیت(ع)، فانی در انوار قدسی نفسِ حسینی(ع)، حضرت علامه ذوالفنون حسن حسنزاده آملی روحیفداه که فرمودند: به مثل اگر مانند قرآن کتابی در شهادت نازل شود بیشک شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) فاتحةالکتاب آن مصحف شهادت خواهد بود. در بین «تجلیات ذاتیّه» و «تجلیّات فعلیّه» برخاسته از نفس حسینی(ع)، بهشت موعود با تمام عظمت بینهایتش از تجلیّات مراتب پایینتر نفس حضرت(ع)؛ یعنی از «تجلیّات فعلیّه» نفس وَلَوی حسینی(ع) میباشد.
گرچه توطئههای خبیثانهی نظام سلطه و دلارهای نفتی جریان ارتجاعی منطقه با حربه «تفرقه بینداز و حکومت کن» به دنبال ایجاد دعواهای پوسیده، موهوم و جاهلانه عرب و عجم بوده اما بهرهمندی سیاستمداران و مردم دو کشور از تدابیر داهیانه مرجعیت شیعی عراق- حضرت آیتالله سیستانی- و تبعیّت از منویّات و رهنمودهای رهبری بَصَرُالحدید، تیزبین و نافذ ایران- امام خامنهای- باطلُالسّحر این توطئه شیطانی بوده است. فرزندان انقلابی و حزباللهی ایران با سعه صدر و حسن خُلق خویش و پرهیز از رفتار و گفتار اختلافساز کتاب دوستسازی برای رهبری بصیر انقلاب در بین زائرین سایر ملل قرائت کنند و این یکی از مصادیق لبیک عملی به ندای عروجی صادق آل محمد(ص) است که فرمودند:«کونوا لَنا زِینا و لا تَکونوا عَلَینا شِینا : شما شیعیان زینت ما باشید و موجب شرمساری و خجالت ما نباشد»
زائر اهل ولاء! رعایت آداب و ادب اجتماعی از واضحات عقلی و شرعی است. از اسراف غذا و نوشیدنیها و ریختن زباله در مسیر به شدت خودداری کن. تا میتوانی تواضع، خضوع و استمالت با برادران خادم عراقی در مواکب و منازل را رعایت نما. بیاد داشته باشیم که اینان از کارگزاران و خدمه دستگاه ولایت حضرت سیدالشهداء (ع) هستند و در ادراکِ محضر و عندیّت تام مقام نفس نفیس حسینی(ع) به زائران خدمت میکنند پس تو نیز این حضور حاضر و زنده مولایت را ادراک نما. در دریافت خدمات رفاهی اعم از غذا، آب، میوه، استراحتگاه، استحمام، اتومبیل و ... رعایت حال پیران، کودکان، زنان و بیماران را به طور ویژه رعایت نما. مردمی دلداده کوی ولاء از 68 کشور با زبان، رنگ، نژاد، ملیّت، فرهنگ، آداب، رسوم، احوال و اطوار مختلف به میهمانی اربابت فراخوانده شدند سعی کن مزاحم حال و خلوت دیگران نشوی. از همه مهمتر هر کدام از زائران از یکی از مراجع دینی بهلحاظ فقهی تقلید و بهلحاظ سیاسی عقیده خاص خود را دارند تو باید در این سفر این تنوع را برای خودت نردبان عروج قرار دهی و تبدیل به فرصت برای تقرب به مقام ولایت سیدالشهداء(ع) نموده و نباید به واسطه اشتغال به احوال و اقوال دیگران توجه خود را از «حقیقت حسینیه(ع)» انصراف دهی. پس از بازگشت به شهر خویش در زمین کشاورزی، در جادهسازی و پلسازی، ریاست و مدیریت دستگاه دولتی، کسب و مغازهات، دادگستری و گمرک، منبر و مداحی، حوزه و دانشگاه، کلانتری و پاسگاه یا در ارتش و سپاه مدام بایست خطاب به لشکریان رذایل ضد اخلاقی بگویی: «یالثارات الحسین»؛ چرا که حسین(ع) را دارندگان صفات و خُلقیّات رذیله کشتند. دمبهدم بایست استقامت بر خط اصیل اخلاق حسینی (ع) را در طریق اربعین لحاظ نمایی تا در سال 1440ق در صف اصحاب حسین(ع) باشی چرا که «کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا» و آرزوی «یا لیتنا کنا معک» را تحقق ببخشی و بر مشرب توحید حسینی(ع) به ماسویالله بگویی: «هیهات من الذّلّه»
برگرفته از بیانات حضرت آیت الله صمدی آملی