وی ادامه داد: هنوز نوبت به جلسات مربوط به واردات لوازم یدکی میان سازمان راهداری و حملونقل جادهای و نمایندگان وزارت «صنعت، معدن و تجارت» نرسیده است.
حسن نیا از روند رو به رشد صدور بارنامه در روزهای اخیر خبر داد و گفت: فقط در یک روز ۱۱۶ هزار بارنامه صادر شد که از روند رو به رشد بارگیری در کشور حکایت دارد.
میزان بارگیری ها در هفته های گذشته به سبب تحصن صنفی کامیونداران کاهش یافت.
اعتراض آنان بیشتر متوجه مواردی مانند گرانی لوازم یدکی، تعرفه کم حمل بار و کرایههای پایین بود.
در پی توافق ها با وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری، کانون انجمنهای صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور اعلام کرده اعتراض رانندگان کامیونها به پایان رسیده است اما به نظر می رسد اکنون همه نگاه ها به کارگروه مشترکی است که وزیر راه و شهرسازی تشکیل آن را اعلام کرد.
این کارگروه با حضور نمایندگان همه انجمنها، شرکتها و رانندگان تشکیل می شود و مسوولیت آن با رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای و یک نماینده از معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی است.
بررسی مدل قیمت گذاری، بیمه، تامین لوازم یدکی و محصولات پرمصرف و بازبینی همه فرایندها، آییننامه و پیشنهادها برعهده این کارگروه قرار دارد.
رسیدگی به چارچوب های قیمت گذاری باربری، اجرای دقیق و شفاف و نظارت بر آن باید یکی از موضوع های مورد توجه در این کارگروه است.
براساس اعلام معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، بیش از هفت هزار و 400 شرکت حمل ونقل بار و مسافر در کشور فعالیت می کند؛ همچنین بیش از پنج هزار شرکت در بخش جابجایی بار داریم.
بر اساس آمار سازمان راهداری و حملونقل جادهای در سال 1396 روزانه به طور متوسط 100 هزار بارنامه صادر می شد.
اقتصام**2022*1961*
اقتصاد
کامیون
واردات
لوازم یدکی