وی افزود: همچنین در ادامه جلسه امروز طرح ارتقاء کارآمدی صندوقهای بازنشستگی کشوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پیرامون این موضوع نیز رئیس صندوق بازنشستگی کشوری، نماینده وزارت کار، مرکز پژوهشهای مجلس مطالب خود را مطرح کردند که نهایتاً این طرح نیز برای بررسی بیشتر به کمیته موارد خاص ارجاع شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: همچنین در این جلسه نشستی با حضور خانوادههای جانباختگان سانحه هواپیمای ATR شرکت آسمان و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان و رئیس ستاد بحران وزارت کشور برگزار شد و هر یک مطالب خود را مطرح کردند.
عزیزی خاطرنشان کرد: درخواست اصلی خانوادههای جانباختگان این سانحه هوایی این بود که هرچه سریعتر کار تفحص برای یافتن اجساد جانباختگان این سانحه هوایی انجام و اجساد به خانوادهها تحویل داده شود و خواسته دیگری نداشتند.
وی افزود: در این جلسه رئیس ستاد بحران وزارت کشور نیز عنوان کرد که هیچ توقفی در کار تفحص برای یافتن اجساد این سانحه صورت نگرفته اما به علت حجم زیاد برف در کوه دنیا کار جستوجو به سختی انجام میشود و تعدادی از اجساد پیدا شده است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: رئیس ستاد بحران وزارت کشور عنوان کرد با توجه به سانحه شدیدی که اتفاق افتاده ، اجساد کامل نیست و از هم پاشیده است و از طریق DNA باید اجساد شناسایی و به خانوادهها تحویل داده شود.
عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین بنا شد تا تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی ناظر بر کار جستوجوی اجساد باشند و همچنین بنا شد تا پس از اخذ گزارشات مکتوب از سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد بحران وزارت کشور و جمعبندی اطلاعات کمیسیون پیرامون این موضوع گزارشی تهیه و به صحن علنی مجلس ارائه شود.
وی در پایان گفت: از سال 1359 تا 1389 بیش از 60 سانحه هوایی برای هواپیماهای مسافربری، نظامی و همچنین بالگردها، اعم از آتشسوزی، سقوط و خروج از باند در کشور اتفاق افتاده که در این سوانح 2 هزار و 253 نفر جان خود را از دست دادهاند و 284 نفر نیز مجروح شدهاند که مطابق کنوانسیون ورشو در سال 1929 مسئولیت مدنی این سوانح بر عهده متصدی حمل و نقل هوایی است مگر اینکه این متصدی ثابت کند که حادثه بر اثر امری خارج از اراده نهاد مسئول در حمل و نقل هوایی بوده است.