وی اضافه کرد: امیدواریم بر اساس اعتقادی که نظام به جایگاه معلم دارد و با توجه به اینکه قوای سهگانه و سایر نهادها از اهمیت این موضوع و تأثیرگذاری آن در جامعه باخبرند، تمام اقدامات لازم را برای افزایش هر چه بیشتر جایگاه و مقام معلم به کار گیرند.
رئیس فراکسیون مجلس فرهنگیان با بیان اینکه همگی باید برای افزایش جایگاه واقعی معلمان و ارتقاء تلاش کنند، یادآور شد: ما در بودجه 97، اقدامات خوبی برای آموزش و پرورش داشتیم،از جمله ساخت و نوسازی مدارس، افزایش بودجه جاری آموزش و پرورش و بالا بردن سقف معافیت مالیاتی.
حاجیبابایی در ادامه تشریح مبحث قبلی گفت: یک اقدام بسیار خوب در مجلس شکل گرفت، اما متأسفانه با آن قدرتی که جلو میرفت ادامه پیدا نکرد، آن اقدام این بود که پیشنهادی داشتیم تا حقوقهای بالا در پایینترین سطح و حقوقهای پایین در بالاترین سطح افزایش پیدا کند، اما در نهایت مصوبهای به تصویب رسید که به استحکام پیشنهاد اولیه نبود.
وی با بیان اینکه توقع داریم دولت جایگاه معلمان را ببیند و برای ارتقاء آن تلاش کند، اظهار داشت:فراکسیون فرهنگیان مجلس این موضوع یعنی بحث حقوق معلمان را پیگیری خواهد کرد زیرا ما پیشبینی افزایش حقوق حداقل 15 درصدی داشتیم اما دولت حقوق 6 الی 12 درصدی را مدنظر قرار داده است.
وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: اقدام دولت نشان داد که ما باید خودمان در مجلس تصمیم بگیریم و نباید مسأله را به دولت واگذار کنیم؛ فراکسیون فرهنگیان مجلس بحث حقوق معلمان را به شیوه فعلی قبول ندارد و اعتقاد دارد که میزان فاصله حقوق معلمان با سایر حقوقبگیران باید کاهش پیدا کند.
«بر اساس برنامه ششم باید به سمت همسانسازی حقوق معلمان حرکت کنیم تا عدالت برقرار شود،اما دولت درباره افزایش حقوق نگاه 6 الی 12 درصدی دارد که این مطلوب نیست، البته بنده و اعضای فراکسیون معتقد بودیم که مصوبه مجلس و باز گذاشتن دست دولت در زمینه افزایش حقوق معلمان غلط است و روند فعلی نشان میدهد ما به جمعبندی درستی رسیده بودیم.»
حاجیبابایی با ابراز انتقاد از نگاه دولت به بحث حقوقی معلمان،تأکید کرد: متأسفانه اقدامات هیأت محترم دولت و بخشنامههایی که صادر میشود قابل قبول نیست و با روح مصوبه مجلس در تضاد است، انتظار نمایندگان این است که وزارت آموزش و پرورش میداندار حقوق معلمان باشد تا شاهد رقم خوردن تغییرات درست در این زمینه باشیم.