وی ادامه داد: چه کسی است که نداند که بدون ارتقای منزلت معلم نمیتوان قلهها و سنگرهای علمی جهان را فتح کرد، پس چرا به مشکلات معلم و آموزش و پرورش نمیپردازیم.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان و دولتمردان اظهار داشت: آیا نمیبینید معلمان انگیزه خود را از دست دادهاند، منزلت معلمان خدشهدار شده، احساس بیعدالتی و عدم توجه روح و روان معلمان را تحت تأثیر قرار داده، آیا نمیدانیم حقوق و مزایای معلمان پایینتر از خط فقر است، بهطوری که هزینه روزمره آنها را تأمین نمیکند؟ اغلب معلمان در تأمین هزینههای بهداشتی، درمانی، آموزشی خود و فرزندانشان ماندهاند و اغلب آنها در تأمین معیشت خانواده، پرداخت کرایه خانه و تأمین مسکن خود درماندهاند.
نقوی خاطرنشان کرد: ای کسانی که مزایای سبک زندگی غربی را به رخ مردم میکشید! چرا در تأمین معیشت و حفظ منزلت معلمان همانند آن جوامع اقدام و عمل نمیکنید. آیا معلم در ژاپن، چین، آلمان، فرانسه و حتی در کشوری مثل افغانستان، معلمان چنین جایگاه و منزلتی دارند؟
وی افزود: چطور میتوانیم دغدغه تعلیم و تربیت داشته باشیم در صورتیکه دغدغه معیشت داریم؟ مگر مقام معظم رهبری بارها و بارها به دولتهای مختلف و همین دولت نسبت به تأمین معیشت و ارتقای منزلت معلمان تأکید نکردند، چرا اقدامی صورت نمیگیرد؟ چرا معلم باید پول چای زنگ تفریح مدرسهاش را بپردازد، درحالیکه برخی مدیران حقوقهای نجومی دریافت میکنند؟
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چرا حقالتدریس معلمان بعد از گذشت یک سال پرداخت نمیشود، ولی پاداش برخی مدیران به اندازه حقوق یک سال معلمان دریافت میشود. چرا برخی مطالبات معلمان بعضاً بعد از چند سال هم پرداخت نمیشود؟ چرا پاداش چند میلیونی پایان خدمت معلم برخلاف اغلب دستگاهها چند سال آن هم به صورت سهام و یا اقساط پرداخت میشود، درحالیکه پاداش چندصد میلیونی مدیران بلافاصله بعد از بازنشستگی به آنها پرداخت میشود؟
نقوی خاطرنشان کرد: چرا معلم باید با بیماری صعبالعلاج خود بمیرد، اما مطالبات او پرداخت نشود؟ چرا بیمه معلمان و خانواده آنها از پایینترین کیفیت و کمترین خدمات درمانی و دارویی برخوردار است، درحالیکه بزرگترین خانواده بیمه، خانواده فرهنگیان است؟ چرا مسکن فرهنگیان فراموش شده و در هیچ برنامه و دستورکاری وجود ندارد؟
وی افزود: چرا معلمان از هرگونه خدمات رفاهی اعم از فروشگاهی، زیارتی و سیاحتی برخوردار نیستند و محروماند و چرا منزلت معلمان در همین پرداختها مختصر و نصفه و نیمه زیر پا له میشود؟ وقتی قرار میشود حقوق عقبمانده معلمان پرداخت شود، بارها از صداوسیما اعلام میشود و بعضاً با همه این آبروریزیها نهایتاً پرداخت نمیشود.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پرداخت حقوق و مزایا و مطالبات کدام دستگاه از رسانهها اعلام میشود، چطور وقتی در برخی دستگاهها حقوقهای چند ده میلیونی و پاداش چندصد میلیونی پرداخت میشود، حتی دستگاههای نظارتی نمیتوانند آنها را پیدا کنند، اما در مورد مطالبات فرهنگیان سخنگوی دولت مصاحبه میکند، وزیر و معاون وزیر مصاحبه و صحبت میکنند. چرا با جایگاه معلم و منزلت او بازی میکنید؟ اعلام نکنید، اگر میخواهید پرداخت کنید، پرداخت کنید، اما مصاحبه نکنید و با آبرو و منزلت فرهنگیان بازی نکنید که دانشآموز سر کلاس به او بگوید مطالباتتان را پرداخت کردند.
نقوی خاطرنشان کرد: چرا میلیاردها تومان پول صندوق ذخیره فرهنگیان به غارتگران داده میشود، اما معلم که پول صندوق ذخیره فرهنگیان مال اوست، برای یک میلیون وام دربهدر بانکها میشود و نمیتواند بگیرد.
وی افزود: چرا به جای اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش، در پی اجرای خاموش سند 2030 هستیم، به چه حقی آموزش و پرورش این مسیر را طی میکند، چرا درس شهید حسین فهمیده حذف شد؟ چرا آموزش دفاعی حذف شد؟
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چرا معاونین مدارس، مربیان پرورشی و مشاور مدارس حذف شدند؟ در این شرایط که دختران و پسران ما مورد آسیب صدها آفت و آسیب اجتماعی از فضای مجازی هستند، مشاور مدارس حذف شده و چه کسی باید به این دانشآموزان باید مشاوره دهد.
نقوی در پایان گفت: چرا آمار قبولی ملاک ارزیابی معلمان قرار گرفته، چرا در مدیریت آموزش و پرورش قبیلهگرایی و جداگرایی میکنیم؟ اینها خیانت به آموزش و پرورش است.