برگزیده ها

مازندمجلس: قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر ارس گفت: به دنبال استقبال کم نظیر گردشگران نوروزی از قطار تبریز – جلفا، دومین قطار رایگان گردشگری در این مسیر آغاز به کار کرد.

مازندمجلس:

   یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: قطار جدید در ایستگاه های بین تبریز و جلفا توقف نمی کند و به طور مستقیم گردشگران را از تبریز به جلفا و بالعکس منتقل می کند. با اضافه شدن این رام قطار، ظرفیت جابجایی مسافر در مسیر تبریز-جلفا به یک هزار و ۳۳۰ نفر در روز افزایش پیدا کرده است. 
وی تاکید کرد: منطقه آزاد ارس امسال نیز میزبان خیل عظیمی از گردشگران نوروزی است و برنامه های متنوع و شادی از طرف سازمان منطقه آزاد ارس برای استفاده گردشگران در حال اجراست. 
قطار اول تبریز – جلفا راس ساعت 8:15 از تبریز به سمت جلفا حرکت کرده و ساعت برگشت قطار نیز 19 تعیین شده است. قطار دوم نیز راس ساعت 8:45 از تبریز حرکت کرده و ساعت 19:40 نیز از جلفا به سمت تبریز برمی گردد. 
قطار دوم تبریز –جلفا به همت سازمان منطقه آزاد ارس، راه اندازی شده است و مسافرت با این قطار، همانند قطار اول رایگان است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تقویت قطارهای حومه‌ای یکی از اولویت‌های حمل‌ونقل ریلی در استان است، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این قطارها در مسیر تبریز به جلفا و تبریز به آذرشهر شده و راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای تبریز- مراغه، تبریز- سهند و بستان‌آباد- سراب نیز جزو برنامه‌های راه‌آهن آذربایجان است.
محمد صادق پور مهدی در بازدید از ایستگاه راه آهن تبریز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های خوبی در هر دو بخش ریلی و جاده‌ای در حال اجراست که بهره‌برداری از آنها می‌تواند در سهولت رفت‌وآمدهای مردم و همچنین رشد صنعت حمل‌ونقل و توسعه صنعت گردشگری تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به وجود 100 کیلومتر خط‌ آهن در محدوده راه‌آهن آذربایجان، گفت: با بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز- میانه، 140 کیلومتر دیگر به این مسیر ریلی اضافه می‌شود.
وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، تنها مسیری که از خط آهن بی‌نصیب می‌ماند محور تبریز- اهر است که با توجه به وجود معادن مختلف در منطقه اهر و ورزقان، ایجاد خط آهن در این محور نیز به‌صرفه است.
پورمهدی گفت: در سطح دنیا، معادن یکی از بهره‌برداران مهم راه‌آهن هستند و امیدواریم با راه‌اندازی خط آهن در محور تبریز- اهر بتوانیم ضمن سهولت حمل‌ونقل مسافری، شاهد توسعه حمل‌ونقل باری و در نتیجه توسعه صنایع معدنی در این منطقه باشیم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آزادراه تبریز- مرند- بازرگان نیز گفت: این پروژه در محور تبریز تا صوفیان کاملاً فعال است و با اتمام این محور، ادامه آن تا مرند اجرا خواهد شد و برای محور مرند تا بازرگان نیز با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مذاکرات انجام شده و امیدواریم سریعاً به نتیجه برسیم.
وی از آغاز تملک اراضی برای اجرای کمربندی جنوبی تبریز به موازات بزرگراه شهید کسایی نیز خبر داد و گفت: این پروژه به طول 24 کیلومتر در شش باند، آزادراه تبریز- زنجان را به بزرگراه تبریز- مرند متصل می‌کند و برای اجرای آن در مدت سه سال، بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
پورمهدی افزود: آزادراه مراغه- هشترود نیز به طول 105 کیلومتر توسط چهار پیمانکار در حال اجراست و امیدواریم در سال جاری یک قطعه از آن را به زیر بار ترافیک ببریم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارهای خوبی در بخش آزادراهی استان در حال انجام است که بهره‌برداری از آنها می‌تواند در سهولت رفت‌وآمدهای مردم و همچنین رشد صنعت حمل‌ونقل و توسعه صنعت گردشگری تأثیر بسزایی داشته باشد.
پورمهدی ادامه داد: صنعت گردشگری استان رفته‌رفته مسیر خود را پیدا می‌کند و آن‌چه در این میان بسیار حائز اهمیت است معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی است.
وی افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه برعهده دارند و یکی از مواردی که بنده بارها بر آن تأکید کرده‌ام تهیه کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری و نقاط دیدنی استان و اطلاع‌رسانی آن در رسانه‌ها و فضای مجازی است.
تبریز گردشگری حمل‌ونقل منطقه استان توسعه کیلومتر آذربایجان راه‌آهن بهره‌برداری گردشگران سهولت راه‌اندازی امیدواریم اجراست آزادراه پورمهدی افزود نتیجه معادن پروژه می‌کند ظرفیت‌های رسانه‌ها بزرگراه اجرای رایگان ادامه بازرگان گزارش حومه‌ای اضافه قطارهای استاندار معاون عمرانی خوشبختانه مراغه  قطار تأثیر همچنین رفت‌وآمدهای ایستگاه می‌تواند بسزایی
اخرین اخبار