وی با اشاره به توافقات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با فاینانسور خارجی تصریح کرد: با مطالعات فاز یک و دو پروژه ریلی شیراز بوشهر به پایان رسیده و با فاینانسور چینی به توافق رسیده ایم که برآورد مالی آن براساس فهرست بهای معرفی شده از سوی شرکت ساخت و توسعه مبنای کار قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبارات مورد نیاز ساخت این پروژه را براساس برآورد ریالی معادل دو هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان و از نظر ارزی معادل ۷۰۰ میلیون دلار عنوان و اظهار داشت: از آنجا که قرار است فاینانس این پروژه به صورت یوآن باشد قرار است طرف چینی ۵ میلیارد یوآن به اتصال ریلی شیراز بوشهر تخفیف بدهند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: با ساخت این خط آهن سالانه یک میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن بار میان بوشهر تا شیراز جابجا خواهد شد.