رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اتاق اصناف ایران در سال جاری یکی از اهدافی را که به جد دنبال کرد، برندسازی برای کالای ایرانی بود، افزود: برندسازی در حوزه پوشاک، صنایعچرم و چاب بستهبندی با جدیت در حال پیگیری است.
وی بیان داشت: عرضه پوشاک ساخت ایران توسط اصناف در سه استان شروع شده و فروشگاههایی که اقدام به این کار میکنند، به غیر از کالای ایرانی هیچ کالای دیگری را عرضه نمیکند.
رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: نگاه به مزیتهای داخلی جزء اهداف اقتصاد مقاومتی است که اصناف برای آن برنامهریزی کردهاند و این کار را ادامه خواهند داد.
وی با بیان اینکه واردات به صنف کفش لطمه فراوانی زده است، گفت: در حالی که در بخش صنایع چرم هیچ گونه نیازی به واردات وجود ندارد، اما میزان واردات این بخش در سالهای گذشته حدود 2.8 میلیارد دلار بود که این رقم در حال حاضر به 1.5 میلیارد دلار کاهش یافته است.
فاضلی گفت: برای توجه به مزیتها حتما باید بحث مبارزه با قاچاق در دستور کار قرار بگیرد.
وی افزود: اقداماتی برای جلوگیری از واردات انجام شده و وزیر صنعت، معدن و تجارت قول دادهاند که سال آینده در کارگروه مشخصی این اقدامات را عملیتر کنند.
رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: برای ایجاد رقابت در حوزههای صنعتی مختلف از جمله پوشاک و کیف و کفش حضور برخی برندها در کشور لازم است، اما حضور آنها باید سازمان یافته باشد و نباید اجازه داد که برندهای دسته دوم و سوم به کشور وارد شوند.
در ادامه رسول شجری رئیس اتحادیه کفش چرم دستدوز گفت: بیش از 100 واحد فروشگاهی عرضه کفش چرم دستدوز برای عرضه کالای ایرانی اعلام آمادگی کردند و در صدد هستند، تا کالای ایرانی کاملا با کیفیت به مردم عرضه کند.
ب