وی افزود: برگزاری آزمونهای تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی سبب شده که والدین فرزندان خود را برای قبولی در این آزمونها ترغیب کنند که این موضوع باعث از بین رفتن ارزشیابی توصیفی میشود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارزشیابی توصیفی در واقع باعث میشود که استعداد واقعی کودکان شناساییشده و رشته تحصیلی آنها مطابق با علایق و استعداد دانش آموزان باشد
میرزاده اضافه کرد: حذف آزمونهای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در واقع نتایج مثبتی برای دانش آموزان به دنبال خواهد داشت چراکه ارزشیابی توصیفی بسیار کارآمدتر از آزمونهای تیزهوشان برای شکوفایی دانش آموزان است.
وی بیان کرد: متأسفانه برخی خانوادهها برای حضور فرزندانشان در آزمونهای تستی و تیزهوشان اصرار دارند که این موضوع در واقع ارزشیابی توصیفی را از بین برده و عدم شناسایی استعداد دانش آموزان را به دنبال دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: مدارس تیزهوشان در روستا وجود ندارد و به همین خاطر خانواده برای تأمین آینده کودکان خود از روستا کوچ میکنند تا کودکانشان در این نوع مدارس نامنویسی کند و این بزرگترین آسیب به روستاهای سراسر کشور است.
خ