برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیسیون عمران مجلس آخرین از سقوط هواپیمای تهران_یاسوج را تشریح کرد.

مازندمجلس: محمدرضا رضایی کوچکی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه 30 بهمن) در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین اخبار حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج گفت: در روز چهارشنبه مسئولان وزارت رفاه، وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری و نیز تیم امداد و نجات دعوت کرده‌ایم تا ابعاد موضوع را بررسی کنیم.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: در جلسه روز گذشته ستاد مدیریت بحران تاکید شده که امداد و نجات در اولویت قرار گیرد، البته احتمالاتی وجود دارد که شاید افرادی در این حادثه را زنده پیدا کنند که ما در جلسه‌ای که روز چهارشنبه خواهیم داشت بحث‌های کارشناسی و نقطه‌ نظرات خود را مطرح و ارائه می‌کنیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یک فرضیه وجود دارد و آن این است که معمولا هواپیماها طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری هنگام عبور از قله دنا می‌بایست 15 هزار پا ارتفاع بگیرند زیرا ارتفاع قله دنا 14 هزار پا است و شرایط این هواپیما هم طوری بوده که می‌بایست با رعایت این مقررات در فرودگاه یاسوج فرود می‌آمد.
وی تاکید کرد: دو مسیر غالبا بر سر راه هواپیماهایی که بر فراز دنا عبور می‌کنند وجود دارد و در مسیری که تراکم ابری وجود داشته از سوی دستگاه‌های نظارتی به خلبان سختگیری شده تا از این مسیر تردد نکند.
رضایی کوچی با اشاره به سابقه و تجربه خلبان این پرواز تهران - یاسوج گفت: به هر حال برخی اوقات تجربه هم می‌تواند در لحظه تصمیم‌گیری حادثه‌آفرین باشد. 
وی نوع هواپیماهای «ای‌تی‌آر» را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما باید بدانیم از اینگونه هواپیماها چگونه استفاده کنیم و در این مسیر نیز اجازه انتخاب به خلبان برای مسیر دیگری داده می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: فرودگاه یاسوج شرایط خاصی دارد و باید مقررات بیشتر رعایت شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هواپیمایی که در مسیر تهران - یاسوج سقوط کرده در حالت عادی نقص فنی نداشته اما مسیر سخت برای عبور هواپیما انتخاب شده است و قطعا هواپیمای نو از هر لحاظ با هواپیماهای کهنه متفاوت است.
یاسوج تهران هواپیمای خلبان مجلس هواپیمایی تاکید عمران کمیسیون مقررات فرودگاه تجربه رضایی هواپیماهای رعایت شرایط کشوری حادثه امداد هواپیماها چهارشنبه ارتفاع هواپیما
اخرین اخبار