وی همچنین با انتقاد از برنامه ریزی انجام شده برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو از دی ۹۷ ، افزود: مدیران شرکت بنز میگویند تولیدات ما نمی تواند این استانداردها را پاس کند، اشکال در این است که می خواهیم همه کارها را با جهش انجام دهیم در حالی که برای این کار باید برنامه ریزی صورت گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه قیمت ۵۹۵ هزار دستگاه از تولیدات ما کمتر از ۱۰ هزار دلار بوده است، گفت: در مجموع،قیمت ۸۱ درصد تولید خودرو در ایران کمتر از ۱۵ هزار دلار است.
یکه زارع تصریح کرد: در سال ۲۰۲۵ تولید محصول با پلت فرم B و C کاهش خواهد یافت و تولید خودروهای شاسی بلند افزایش می یابد.
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت خودروسازی ایران در حال پیر شدن است، گفت: ماشین آلات و تجهیزات این صتعت باید به روز رسانی شوند.
مدیرعامل ایران خودرو افزود: در حال حاضر قطعه سازان با همان ماشین آلات قدیمی در حال تولید هستند.
یکه زارع در ادامه از تولید خودروی جدید بر روی یک پلت فرم جدید در اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ توسط ایران خودرو خبر داد و اظهار داشت: اگر قطعه سازان ایرانی توان لازم را داشته باشند کم کم ساپکو را حذف می کنیم و قطعه سازان بزرگ را جانشین آن خواهیم کرد تا ایران خودرو فقط کار نظارتی انجام دهد.
وی ادامه داد: تا کنون قیمت قطعات بر اساس هزینه تمام شده قطعات و با در نظر گرفتن سود قطعه ساز محاسبه می شد ولی این سیاست باید تغییر کند و قطعه ساز بر اساس قیمت اعلامی خودروساز، قطعه را تولید کند و خودش را با شرایط خودروساز وفق کند.
وی ادامه داد: در این صورت قطعه ساز می تواند در تامین قطعات شرکتهای خارجی حضور داشته باشد.