مازندمجلس: علی اصغر یوسفنژاد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامه وزیر آموزش و پروش به رییس مجلس شورای اسلامی و ابراز نارضایتی درخصوص منتفی شدن پاداش پایان خدمت فرهنگیان از صندوق توسعه ملی، گفت: اگرچه آقای بطحایی در این نامه با اشاره به بند (و) تبصره (۴) لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، ارائه جدولی از سوی دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای کارهای عمرانی و غیرعمرانی و جاری را یادآور شده است اما این جدول در جلسات کمیسیون تلفیق مطرح نشد چرا که اذن مقام معظم رهبری ضمیمه آن نبود.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بدون اینکه وارد مصادیق و ماهیت بند (و) تبصره (۴) شود این جدول را کنار گذاشت و سایر موارد را بررسی کرد چرا که اذن مقام معظم رهبری را نداشت و قابل طرح نبود.
وی توضیح داد: کمیسیون تلفیق در جلسات خود موارد دیگر بودجه یعنی امور درآمدی، هزینهای، ردیفها و جداول دیگر را بررسی کرد و گزارش آن را به مجلس تقدیم کرد؛ اما پس از گذشت 4 روز از ارائه گزارش اولیه آقای لاریجانی با مقام معظم رهبری دیدار کرد و در این جلسه یکی از موارد مطروحه، برداشت از صندوق توسعه ملی بود که مقام معظم رهبری با برداشت 4 میلیارد دلار از این صندوق موافقت کردند درحالی که پیش بینی دولت برای برداشت از این صندوق 5.8 میلیارد دلار بود.
یوسفنژاد در ادامه تاکید کرد: با وجود اینکه کار کمیسیون تلفیق تمام شده بود اما این کمیسیون مجددا جلسه تشکیل داد چرا که موارد جدیدی درخصوص این جدول افزوده شده بود؛ در این جلسه مواردی که آقای لاریجانی مکتوب به کمیسیون اعلام کرد مانند برداشت از صندوق توسعه ملی تصویب شد.
وی ادامه داد: پس از این مراحل کمیسیون تلفیق گزارشی را که به مجلس ارائه داده بود اصلاح کرد چرا که منابع و هزینههای جدیدی به وجود آمد و گزارش نهایی کمیسیون آماده شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در پایان افزود: دولت می تواند به صورت مستقیم اذن مقام معظم رهبری را برای برداشت از صندوق دریافت کند؛ در صورتی که دریافت این اذن از طریق مجلس باشد، فقط در بودجه تاثیرگذار است اما اگر این اذن از طریق دولت اخذ شود، میتواند در تمام موارد کشوری اثرگذار باشد.