وی افزود: در مباحث اشتغال، پای بانکها به میان کشیده شده است، یعنی بودجهای که ما اینجا به زحمت تصویب میکنیم در اختیار بانکها قرار میگیرد که آن را چند برابر کنند و به پروژهها اختصاص دهند، اما بانکها هم در ابتدا میگویند که ما باید ببینیم این طرحها توجیه اقتصادی دارد یا نه.
حسینزاده بحرینی با طرح این سؤال که چرا در جریان تصویب لایحه بودجه، مجلس اینگونه منابع کشور را راکد میکند؟ گفت: این چه قفلی است که به پای اشتغال کشور میزنید؟
وی با تأکید بر اینکه حذف یارانهها جزء مسائلی نیست که در صحن علنی مجلس و زیر فشار افکار عمومی درباره آن تصمیمگیری شود، از ضرورت بازگرداندن لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق سخن گفت و اظهار داشت: آقای تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق لایحه گفتند که شرایط تنظیم لایحه از سوی دولت با شرایط بررسی آن در کمیسیون تلفیق تفاوت داشت، ازاینرو افزایش حاملهای انرژی از سوی کمیسیون تلفیق تصویب نشد.
نماینده مردم مشهد و کلات گفت: حال سؤال ما این است پس چرا درباره پرداخت یارانهها این فضای متفاوت وجود نداشت و کمیسیون، آن را تصویب کرد.
وی ادامه داد: من به آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفتم که بسیاری از مردم به این یارانهها نیاز دارند؛ چراکه به کارگری که با یک میلیون تومان یا به کارمندی که با 2 میلیون تومان یک زندگی را میچرخاند نمیتوانیم بگوییم این یارانه را دریافت نکند.
حسینزاده بحرینی گفت: مجلس در قانون برنامه ششم توسعه تکلیف کرده است که تا سال 1400 باید قیمت حاملهای انرژی اصلاح شود، اما امسال کمیسیون تلفیق اجازه اصلاح قیمت حاملها را نداد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: در لوایح بودجه سالهای 98 و 99 هم اجازه افزایش قیمت حاملهای انرژی داده نمیشود و آن وقت به سال 1400 میرسیم و تکلیف بزرگ اجرانشده قانون برنامه ششم توسعه.