وی تاکید کرد: اگر در ادغام قطعه سازان نتوانیم به طور سیستماتیک با مسئله برخورد کنیم، نمی توانیم موانع و مشکلات این صنعت را مرتفع کنیم و راه بزرگ شدن، داشتن مزیت رقابتی است.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت یادآور شد: ما در این صنعت ، دو راهکار پیش رو داریم . در وهله اول اینکه به این وضع کما فی السابق ادامه دهیم یا اینکه دانش فنی در این زمینه را شناسایی کرده و به صاحبان برند متصل شویم.
به گفته معظمی، ما نیازمند سند راهبردی و استراتژی های کاربردی در این صنعت هستیم که در مرحله اول بتواند راهگشای مسائل کنونی باشد و در برنامه های میان مدت و بلند مدت به ارتقا و صادرات جهانی این صنعت کمک کند.
در این جلسه ، بهزاد اعتمادی معاون توسعه حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: قطعه سازان باید به تحولات بازار توجه داشته باشند و به ارتقا و رقابت پذیر بودن در سطح جهانی فکر کنند و اگر نتوانند خود را همپای این تحولات کنند ناچار به کناره گیری خواهند بود.
آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازان هم تصریح کرد: صنعت قطعه سازی برای همپایی با استاندارهای جهانی ، رفع نیاز خودروسازی، داشتن دانش فنی و زیر ساخت های خود نیازمند توجه و سرمایه گذاری است.