برگزیده ها

مازندمجلس: اعلام تعرفه های جدید واردات خودرو بحث های زیادی را در پی داشت. بسیاری براین عقیده اند که تعرفه های جدید در نهایت به افزایش قیمت خودرو از همین حال منجر شده است. کمیسیون اصل ۹۰ با ارائه طرح دوفوریتی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی به هیات رئیسه مجلس قصد دارد، هفته آینده با مطرح کردن این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تعیین تکلیف درباره تعرفه واردات خودرو بپردازد.

مازندمجلس:  در حالی دولت در دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه خودروهای وارداتی را براساس حجم موتور افزایش داده که مجلس شورای‌اسلامی معتقد است، دولت عملی خلاف قانون انجام داده است. بر این اساس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که اواسط آذرماه سال جاری در جلسه‌ای با مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن واردکنندگان به بسته ماندن سایت ثبت سفارش واردات خودرو ورود کرد، حالا در طرحی جدید بحث کاهش تعرفه خودروهای وارداتی را در برنامه خود دارد؛ به‌طوری که بهرام پارسایی رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما می‌گوید که افزایش تعرفه واردات خودرو بنا بر روالی قانونی که مجلس در سال‌های گذشته مصوب کرده، صورت نگرفته بنابراین کمیسیون اصل ۹۰ در طرحی دوفوریتی قصد دارد کاهش این تعرفه‌ها را در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار دهد.
بهرام پارسایی  معتقد است: در اواخر سال ۱۳۹۲ بحث کاهش سالانه ۵ درصد تعرفه واردات خودرو در مجلس به تصویب رسید بنابراین در شرایط کنونی به جای افزایش تعرفه باید شاهد کاهش تعرفه واردات خودروها به کشور باشیم. پارسایی می‌گوید: حمایت تعرفه‌ای از تولید داخل خودرو نباید به‌صورت دائم باشد؛ بلکه باید با کاهش تعرفه شرایط رقابت در کشور را فراهم کنیم تا تولیدات داخلی خودروسازان نیز افزایش پیدا کند.
به گفته پارسایی در طرح کمیسیون اصل ۹۰ درباره واردات خودرو علاوه‌بر اینکه بر بازگشت تعرفه خودروهای بنزینی به قبل تاکید شده بلکه بحث کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی نیز مدنظر قرار گرفته است.
تعرفه خودرو واردات افزایش کمیسیون خودروهای پارسایی می‌گوید بنابراین شرایط اسلامی معتقد شورای وارداتی بهرام
اخرین اخبار