سهام این شرکت در لحظه باز شدن بازارها در روز جمعه، ۶.۱ درصد سقوط کرد.
مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی ارشد فیس بوک، اعلام کرد که نیوز فید، یکی از مهمترین قسمتهای فیسبوک که در آن تبلیغات انجام میشود، از این پس به جای ترجیح دادن مفاد مرتبط، شروع به اولویت دادن به تعاملات با معنی اجتماعی خواهد کرد. زاکربرگ گفت این میتواند به معنای آن باشد که کاربران وقت کمتری را در شبکههای اجتماعی سپری خواهند کرد.
کاربران همچنین پستهای کمتری را از منتشرکنندگان تبلیغات و صاحبان تجارت خواهند دید. سرمایهگذاران نگران هستند که این تصمیم باعث آسیب دیدن ساختار تبلیغات در فیسبوک شود.
زاکربرگ تا همین حالا درگیر مدیریت کردن تاثیرات و بازخوردهای منفی اتفاق سال گذشته است که در آن روسها تلاش کرده بودند با خرید تبلیغات و جاگذاری و ارتقای داستانهای خبری تقلبی، در انتخابات ریاستجمهوری آمریکا تاثیر بگذارند. زاکربرگ، پس از این که در ابتدا فورا این نگرانیها را رد کرد، بعدا اعتراف کرد که اشتباه میکرده است. در نهایت فیسبوک اعلام کرد که ۱۲۰ میلیون نفر تبلیغات خریداری شده توسط روسها را در این پلتفرم مشاهده کردهاند.