مازندمجلس: نویسنده فیلمنامه سریال «سلمان فارسی» گفت: نگارش فیلمنامه این سریال چندین بار به انتها رسید؛ اما کارگردان اثر روی آن حساسیت دارد و میخواهد با دقت بالایی روی آن کار شود.
وی ادامه داد: فیلمنامه اولیهای که میرباقری نوشته بود به تنهایی زیبا بود و شاید اگر شخص دیگری جای او بود به اصطلاح اینقدر مته به خشخاش نمیگذاشت، اما میرباقری میخواهد تا جایی که امکان دارد روی این فیلمنامه کار شود.
این فیلمنامه نویس و کارگردان اظهار کرد: همزمان با بازنویسیهای فیلمنامه، مقدماتی برای تولید کار هم انجام شده است و اگر خدا بخواهد این سریال سال دیگر کلید میخورد.
کارگردان «روزی روزگاری» درباره دیالوگها و زبان ساختاری آنها در سریال توضیح داد: من دیالوگها را براساس لحنی محاورهای مینویسم و قرار نیست این سریال، لحن چندان ثقیل و یا فاخری داشته باشد بلکه این لحن در عین صمیمیت و ساده بودن به طور ضمنی فضایی تاریخی هم دارد.
وی درباره اینکه با توجه به دوره تاریخی سلمان فارسی حضور پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) چگونه به نگارش درمیآید، یادآور شد: تمرکز در این سریال بر سلمان فارسی است که بسیار ناشناخته است و مردم معمولا در حد اسم او را میشناسند بنابراین در این سریال قصه زندگانی او تا فوتش به نگارش درمی آید. با این حال دیالوگهای بخشهایی از دیدار سلمان با پیامبر (ص) هم نوشته شده است، اما هنوز درباره نحوه حضور ایشان تصمیم نهایی گرفته نشده است.
احمدجو همچنین درباره زندگی سلمان فارسی و جذابیتهای قصه او بیان کرد: سلمان مرد فرهنگ و تفکر است و توصیه پیامبر (ص) درباره او این است که صاحب علوم اولین و آخرین است و اشراف زیادی به علم دارد. او درباره دین، عقیده و بینش کنجکاوی داشت و اگرچه که خیلی مرفه بوده، اما به دنبال جستجوی حقیقت میرود و به همه مال و رفاه خود پشت پا میزند. البته به داستان تخیل و ویژگیهایی که قرار است مخاطب را به سریال علاقهمند کند، اضافه شده است.
وی در پایان با اشاره به صحنههای پرتحرک در این سریال عنوان کرد: از آنجایی که سلمان فارسی جزو اشراف زادگان بوده است ما در قصه صحنههای پرتحرکی هم داریم که نشان میدهد او چگونه در مدرسه اسب سواری و تیراندازی آموزش میبیند و همه اینها جذابیتهایی است که در سریال «سلمان فارسی» دیده میشود.
منبع : هنر نیوز