وی افزود: اعضای کمیسیون هم سوالاتی در این بین مطرح کردند؛ همچنین گزارشی از حمل و نقل تهران توسط معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری به کمیسیون ارائه و از طرف نمایندگان موضوعات متفاوتی درباره این طرح اعلام شد.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: آقای پورسیدآقایی این طرح (طرح ترافیک) را به منظور تامین عدالت -و اینکه همه مردم با ابزار قیمتگذاری امکان ورود به محدوده ممنوعه و طرح ترافیک را داشته باشند- عنوان کرد و روش گذشته در این زمینه و ایرادات مترتب آن را بیان کرد.
علیرضا بیگی همچنین درباره میزان عوارض برای خودروها، تصریح کرد: شهرداری درمورد طرح ترافیکی در تهران شورای ترافیک تصمیم میگیرد و طرح را تصویب میکند و شورای شهر هم عوارض و قیمت این هزینه تردد و عوارض ناشی از آن را تعیین خواهد کرد.
وی در همین رابطه بیان کرد: مصوبهای در این رابطه نداشتیم اما نمایندگان خواستهای داشتند؛ از جانب بنده هم ایراداتی به معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران عنوان شد. چرا که او درباره اجرای عدالت صحبت و این طرح را بر مبنای عدالت و در راستای توسعه آن توصیف میکرد.
این نماینده در ادامه افزود: بنده به عنوان نماینده تبریز و با سابقه نگرش به اینکه آقای پورسیدآقایی درباره قطار تبریز، عنوان کردم که شما دم از عدالت میزنید و در گزارش خود بیش از 12 مرتبه از عدالت سخن گفتید. شما در جایگاهی هستید که در عین بی عدالتی در نظام جمهوری اسلامی ایران در آن قرار گرفتید؛ در حالیکه خود را در جنایتی مقصر شناختید که 50 نفر از هموطنان ما در حادثه قطار جان باختند شما خود را مقصر این حادثه خواندید اما در عین بی عدالتی در این جایگاه تکیه زدهاید، لذا شما نمیتوانید از عدالت سخن بگویید.
علیرضا بیگی همچنین تصریح کرد: نکته دیگری که در این رابطه خطاب به معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اشاره کردم این بود که شهردار تهران استراتژی خود را بر مبنای گران کردن هزینه زندگی شهر تهران بیان کرده است؛ مردم ما آنچه را شما میخواهید انجام بدهید در راستای همان استراتژی و راهبرد آقای نجفی که همان به دست آوردن درآمد بیشتر هست میدانند قاعدتا در اجرای این طرح شما منفعتتان در تحلیل درآمد است. پس به نفع شما است که مردم بیشتری در محدوده طرح ترافیک تردد کنند و شما پول بیشتری به دست آورید و آن صرف هزینههای دیوان سالاریتان در شهرداری تهران خواهد شد. بهرهمندی مردم از این درآمد باید در راستای تسهیل رفت و آمد و سفر مردم خود را نشان دهد.
وی ادامه داد: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران صحبتهایی درباره اینکه در گذشته چگونه این طرح ترافیک به فروش میرسیده و بر اساس قدرت، توصیه و سفارش انجام میشده سخن گفت و عنوان کرد که «من هم به نفعم بود این کار را انجام دهم اما تنها عدالت را اجرا میکنم»؛ ما پس از آن خطاب به وی اظهار کردیم که بسیاری افراد در مورد گذشتگان خود تهمتهای ناروایی زدند و امروز از خود جلوه سیاهی را ترسیم کردند و ما امروز منتظریم عملکرد شما را ببینیم که معمولا نتیجه آن خوب نمیشود.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه جلسه پرچالشی بین بنده و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بود، گفت: نمایندگان معتقد بودند اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم شناخت مناسبی از این طرح ندارند و هر کدام از زاویه دید خود قضاوتی را مطرح میکنند اما باید گفت تصاویر متفاوتی از این طرح در ذهن مردم باید ایجاد شود که لزوما باعث اطلاع رسانی بیشتری صورت گرفته و این موضوع از زوایای مختلف به نظر سنجی گذاشته شود.