وی با اشاره به بخشنامه های صادره در خصوص تانکرهای تک جاده نیز تاکید کرد: به دفعات در بخشنامه ها قید شده تا از تولید تانکرهای تک جداره جلوگیری شود؛ از طرفی به منظور جایگزینی تانکرهای دوجداره با تعداد تانکرهای تک جداره موجود که بنا به شرایط و محدودیتهای مالکان تبدیل به احسن نشده اند، با پالایشگاه ها و تولیدکنندگان قیر و آسفالت هماهنگ شد تا برای حمل قیر در مسیرهای کوتاه و زیر ۱۰۰ کیلوتر برای آنها بارنامه صادر کنند.
قدیم خاطرنشان کرد: این اقدام باعث تشویق آنها به تبدیل تانکرهای خود به تانکر دوجداره می شود. زیرا از نظر اقتصادی هزینه حمل قیر با تانکر دو جداره بیشتر از تک جداره است و این نکته میتواند باعث ایجاد انگیزه برای تهیه تانکر دوجداره از جانب آنها شود.
در ادامه سرپرست بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی ورود مجلس شورای اسلامی به حوزه قیر و آسفالت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در وزارت راه و شهرسازی، کمیتههای تخصصی قیر و آسفالت به صورت همه جانبه و با حضور اعضا متشکل از نمایندگان سازمان ها و دستگاه های مختلف به غیر از سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی، فعال هستند.
وی افزود: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه نیز با این کمیته ها همراه شده که موجب ایجاد یک هم افزایی و همکاری میان سیاستگذار، تولید کننده و کارفرما شده است .
قدیم، هماهنگی ایجاد شده میان سازمان ها و دستگاه ها و تولیدکنندگان را ارزشمند دانست و گفت: در واقع به عنوان مثال زمانیکه وزارت راه و شهرسازی بر استفاده از تانکرهای دوجداره تاکید می کند، سازمان برنامه و بودجه ضریب آن را مشخص می کند، سازمان راهداری و حملونقل جادهای، ممنوعیت استفاده از تانکرهای تک جداره را اعلام می کند و پلیس راه ضمن هماهنگی با طرح همکاری های لازم را انجام میدهد که در مجموع شاهد یک اتفاق مثبت و ثمربخش خواهد بود.