وی افزود: در همین راستا این شرکت باید خودش را با یک چارچوب استاندارد تطبیق دهد و برای خود یک الگو تعریف کند و سامانهای داشته باشد که برای رسیدن به اهداف خود از آن بهرهمند شود.
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خاطرنشان کرد: همه مردم شریف ایران از ذینفعان فولاد مبارکه هستند، در بالادست این شرکت تأمینکنندگان و در پایین دست نیز مصرفکنندگان محصولات و کارکنان قرار دارند.
وی با تأکید بر لزوم مدیریت کارآمد شرکت فولاد مبارکه با توجه به گستردگی آن، اذعان داشت: به صورت مشخص صنایع خودروسازی، پروفیل و لولهسازی در داخل و خارج کشور بخش دیگری از مصرفکنندگان ورق فولاد مبارکه را تشکیل میدهند؛ از این رو شرکتی با این گستردگی نباید به شکل سلیقهای مدیریت شود.
سبحانی این روش را که مدیریت یک سازمان در مقطعی فقط به ارتقای سیستم و در زمان مدیریت بعدی فقط به تولید تکیه کند، یک آفت برای سازمانهای بزرگ دانست و تصریح کرد: سازمان متعالی باید برای خود چارچوب مشخص تعریف کند و هر دو این موارد را در کنار هم ارتقا دهد تا به رشد و بالندگی منجر شود.
وی در همیـن راستا ابراز کرد: در فولاد مبارکه در حال حاضر مدل EFQM که یک مدل جامع و کامل است و میتواند شرکت را در استانداردسازی یاری کند، پیادهسازی شده است؛ در عین حال این مدل میزان فاصله شرکت با سایر سازمانهای متعالی دنیا را نشان میدهد که بر طبق آن میتوان به ارزیابی شرکت پرداخت.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه اذعان داشت: به طور قطع این کار به صورت سلیقهای و بدون سیستم امکانپذیر نخواهد بود و نمیتوان چنین سازمانی را به خوبی اداره کرد.
وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز حتی شرکتهای کوچکتر نیز باید سامانهای شوند زیرا با توجه به گستردگی فضای رقابتی، کسب و کار بسیار دشوارتر و پیچیدهتر از آن خواهد شد که یک فرد به تنهایی و بدون استفاده از سیستم قادر به مدیریت باشد.
سبحانی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه به درستی در مسیر تعالی قرار گرفته است، ادامه داد: در این الگو، رهبری سازمان و همه کارکنان در کنار هم با همدلی در راه تعالی سازمان تلاش کرده و با این سیستم کار میکنند.
وی در پایان اذعان کرد: یکی دیگر از ویژگیهای سازمانهای متعالی، رشد همزمان و تعالی اعضا است که این امر در شرکتهای تابعه گروه فولاد مبارکه نمود یافته است.
انتهای پیام/چ/2346