وی افزود: در این جلسه نمایندگان موضوعات مختلفی را در حوزه تعلیم و تربیت مطرح کردند که از جمله آن میتوان توجه ویژه بر محتوای آموزشی و جلوگیری از اجرای سند 2030 در تمامی بخشهای آموزش و پرورش اشاره کرد.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: برخی گزارشها حاکی از این بود که سند 2030 علیرغم اینکه اجرای آن متوقف شده و اجرای آن ممنوع شده اما در بعضی از بخشهای آموزش و پرورش به این ممنوعیت توجه نمیشود.
نقوی خاطرنشان کرد: اعضای فراکسیون همچنین بر این نکته توجه داشتهاند که وزارت آموزش و پرورش جنبه آموزشی دارد و نباید نگاه سیاسی، جناحی و حزبی به این وزارتخانه داشت.
وی افزود: نمایندگان همچنین عنوان کردند که باید به حقوق و مزایای فرهنگیان توجه شود و فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند و تنها دغدغه آنها باید در حوزه آموزش و پرورش متمرکز باشد.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اعضای فراکسیون همچنین در پرداخت و مطالبات و معوقات فرهنگیان از جمله حقالزحمه و حقالتدریسها که حدود 9 ماه است پرداخت نشده تاکید کردند و خواستار رسیدگی به شرایط مدیریتی در آموزشگاهها شدند و اینکه مدیران باید دغدغه آموزش داشته باشند و نباید دغدغه دیگری را به آنها تحمیل کرد و در حوزه سرانه مدارس نیز عنوان شد که مدارس در شرایط فعلی گرفتار هستند و حتی نمیتوانند هزینههای فیش آب و برق و گازشان را تامین کنند.
نقوی خاطرنشان کرد: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش همانند نمایندگان بر پرهیز از نگاه سیاسی به وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد و عنوان کرد که سند 2030 در هیچ بخشی از آموزش و پرورش اجرایی نمیشود و اجرای آن ممنوع است و اگر در جایی به این ممنوعیت توجه نمیشود گزارش دهید.
وی افزود: بطحایی در این نشست از نمایندگان خواست که به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش توجه لازم صورت گیرد و عنوان کرد اگر ما شاهد رشد 20 درصدی بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 97 هستیم اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان اظهار داشت: نظر وزیر آموزش و پرورش بر این بود که همه نمایندگان به کمک این وزارتخانه بیایند، آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت کشور است و همه باید حمایت و کمک کنند تا بتوانیم این نظام تعلیم و تربیت را بکار ببریم.