وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی بیمه مرکزی نظارت بر بازار بیمه است، نه فروش افزود: حدود ۶۰ میلیون بیمه نامه ، ۳۵ میلیون موارد خسارتی و بیش از ۴۰ هزار شبکه فروش بیمه در کشور وجود دارد که این گستردگی برخی اوقات مشکلاتی را بوجود می آورد.
همتی گفت: در بسیاری از موارد از مردم می خواهند اصالت بیمه نامه هایشان را استعلام کنند و یا مطمئن شوند که شبکه فروشی که به آنها بیمه نامه را فروخته مجوز دارد یا خیر؛ به همین دلیل امروز سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی به صورت الکترونیکی و هوشمند افتتاح شد تا پاسخگوی سوالات مختلف مردم درباره انواع بیمه نامه ها و نمایندگان بیمه باشد.
وی درباره آخرین خبرها از پرداخت خسارت بیمه شدگان بیمه توسعه هم گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان به زیان دیدگان بیمه توسعه پرداخت شده است. همچنین برآورد ما نشان می دهد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از خسارات زیان دیدگان باقی است.
وی گفت: با مالکان بیمه توسعه تحت نظر دادستانی انقلاب تهران در حال مذاکره هستیم که قول دادند بقیه خسارات را در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت کنند.