وی ادامه داد: یک روز که در اتوبان رشت ـ قزوین در حال رانندگی بودم، فرمان خودرو به سمت چپ کشیده شد و با گاردریلهای کنار اتوبان تصادف کردم. یک بار دیگر نیز در شهر قدس (قلعهحسنخان) ترمز خودرو عمل نکرد و با یک سانتافه برخورد کردم.
وی ادامه داد: علاوهبر پرداخت خسارات به سانتافه، جریمه 170 هزار تومانی نیز بابت برخورد با گاردریلهای کنار اتوبان رشت-قزوین را پرداخت کردم و همسرم نیز مصدوم شد که درمان او هم هزینهای در برداشت.
طهماسبی توضیح داد: در مراجعهای که به نمایندگی سایپا داشتم، به من گفتند که باید از شرکت زامیاد بابت نقص فنی خودرو شکایت کنم، پس از آن نیز کارشناسان سایپایدک و زامیاد، خودرو را بررسی فنی کردند و گفتند که خودرو صفر کیلومتر با نقص فنی در جلوبندی روبرو است.
وی ادامه داد: همچنین به من گفته شد که از محلی که در آن تصادف کرده بودم، برگهای را تهیه کنم که نشان دهد حادثه، جرحی در پی نداشته است که من نیز این کار را انجام دادم. بعد از آن گفتند که باید از سه نفر کارشناس دادگستری نامه استعلام بگیرم که این کارشناسان نیز اعلام کردند، خودرو با نقص فنی روبرو است.
وی تصریح کرد: پس از این مسئله شرکت زامیاد به من پیشنهاد کرد که پول خودرو را دریافت کنم، ولی بعد از آن گفتند که فقط 4 میلیون تومان از مبلغ خودرو را میپردازند و بعد از آن نیز گفتند که خودرو را تعمیر میکنیم و 2 میلیون تومان میپردازیم.
طهماسبی ادامه داد: در نهایت هم به من گفتند شکایت کنم، من هم به وزارت صنعت شکایت کردم و 300 هزار تومان هم پرداخت کردم، ولی هنوز پاسخی به من ندادهاند. در عینحال، کارشناس دادگستری هم رأی داد که خودرو باید به شرکت برگردانده شود که برای رأی دادگستری هم 700 هزار تومان پرداختم.
وی اضافه کرد: من ابتدا قبول کردم پول خودرو را بگیرم و ماشین را پس دهم و حتی قرار بود ضرر و زیان نیز به من پرداخت شود، ولی بعد از آن گفتند که خودرو از رایان سایپا خریداری شده و پس گرفتن چکهایی که بابت اقساط ارائه کرده بودم، با مشکل روبرو است.
این خریدار معترض وانت نیسان تصریح کرد: دردسر این وانت نیسان باعث شد، تا به فکر آتش زدن خودرو بیفتم که در این ماجرا من را به کلانتری بردند، چند شب را نیز مقابل شرکت زامیاد گذراندم، ولی به نتیجهای نرسیدم.
به گفته وی این مشکل برای تعداد دیگری از خریداران وانت نیسان نیز پیش آمده و یکی از آنها در سرعت 70 کیلومتری با مشکل قفل شدن ترمز و معلق زدن خودرو مواجه شده است. در عین حال هر روز 4 یا 5 نفر بابت نقص فنی این خودرو به شرکت مراجعه میکنند.
خبرنگار فارس برای دریافت توضیحات سایپا تلاش کرد ، اما متاسفانه به نتیجه نرسید.
ب