استحکام و ایمنی اولویت اصلی مصرف کنندگان برای خرید خودرو
نتایج این تحقیق در خصوص اولویت اصلی افراد برای خرید خودرو (به جز قیمت) نشان می دهد که اولویت اصلی ۳۳ درصد افراد، بالا بودن استحکام و ایمنی خودروها بوده است و ۲۹درصد افراد نیز قدرت و شتاب خودرو را اصلی ترین اولویت خود در انتخاب خودرو بیان کرده اند. پس از آن، معیارهای زیبایی ظاهری با ۱۳ درصد، کیفیت بدنه با ۱۱ درصد و خدمات پس از فروش با ۹ درصد اصلی ترین شاخصه های انتخاب خودرو برای مصرف کنندگان است. در این میان پایین بودن مصرف سوخت خودرو با ۵ درصد کمترین فراوانی را کسب کرده است.
رغبت ایرانی ها به خرید خودروهای آلمانی
پاسخ افراد در خصوص میزان تمایل به خرید برندهای خارجی نیز نشان می دهد برندهای خودروی آلمانی با ۲۷ درصد فراوانی همچنان بالاترین رتبه را در میان کشورهای سازنده خودرو کسب کرده اند. پس از آن، برندهای ژاپنی با ۲۰ درصد ، فرانسوی با ۱۹ درصد و کره ای با ۱۴ درصد قرار دارند. تنها ۶ درصد از بازدیدکنندگان اولویت اول خرید خودروی خود را به خرید برندهای چینی اختصاص داده اند.
خودروهای شاسی بلند توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است
از موضوعات جذاب در حوزه خودرو میزان تمایل مشتریان به خرید کلاس های متفاوت خودرو است. بر همین اساس از بازدیدکنندگان در خصوص نوع خودروی مورد علاقه نیز سوال شده است. نتیجه جالب توجه در نتایج، تمایل ۶۳ درصد افراد به خرید انواع خودروهای SUV است. در مقابل ۲۵ درصد افراد تمایل به خرید خودروهای سدان دارند و تنها ۱۲ درصد تمایل به خرید خودروی هاچ بک داشته اند. توزیع تمایل بانوان به خرید انواع کلاس های خودرو، ۵۶ درصد خودروهای شاسی بلند، ۲۸ درصد خوروی سدان و ۱۵ درصد مدل های هاچ بک بوده است.